DOBRE PRAKTYKI

Prowadząc obiekt turystyczny lub gastronomiczny budowanie wizerunku i marki oferowanego produktu jest szczególnie ważnym działaniem. Istotne jest wykorzystanie jakichkolwiek nawet najmniejszych akcentów EKO lub BIO aby wyróżnić obiekt z pośród wielu innych na rynku. Wszelkie akcenty ekologiczne i promujące świadomy udział klienta w ratowaniu natury w szerokim tego słowa znaczeniu, ale przede wszystkim zmienianie własnych […]

Hotel Hyatt Regency Warsaw w Warszawie Hotel produkuje dla swoich gości miód „Łazienki Gold”. Pasieka z której pochodzi miód mieści się UWAGA! na dachu hotelu. Słodki pomysł zrodziła się gdy na warszawskiej Starówce był protest pszczelarzy, którzy buntowali się przeciwko używaniu środków chemicznych, które zagrażają pszczołom. W Europie takie inicjatywy proekologiczne są od dawna i […]

W ostatnich latach mamy do czynienia z ogromną konkurencją w każdej niemal branży produkcyjnej i usługowej! W związku z tym marka firmy stanowi jedno z kluczowych, cennych aktywów. Dzięki dobrze wykreowanym i skutecznie zarządzanym markom, firmy potrafią budować korzystną reputację wzbudzającą zaufanie klientów i osiągać zaskakujące wyniki finansowe. Marka odnosząca sukces to marka oparta na […]

Warunkiem sukcesu firmy, w tym także przedsiębiorstwa w branży turystycznej, jest skuteczne zarządzanie kapitałem ludzkim. Wpływa ono na postrzeganie jej wizerunku w oczach innych osób, a przede wszystkim jej pracowników. Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym rozumieć trzeba jako: „działalność związana z planowaniem, organizowaniem sposobów wykorzystania zasobów organizacji, kierowaniem pracą ludzi i kontrolowaniem zmierzającym do sprawnego i skutecznego […]

Celem Customer Experience management jest zbudowanie właściwego zaangażowania pracowników. To projekt, w który angażuje się: kadra zarządzająca firmy, dział HR, a także finanse i marketing. Wymaga on planu, bieżącego zarządzania i doboru właściwych form komunikacji. Nie można bowiem poprzestać na przesyłaniu jednokierunkowej komunikacji (email) czy emitowaniu z góry zdefiniowanych treści poprzez monitory umieszczone w pomieszczeniach, […]

Na gospodarkę narodową coraz częściej wpływają takie procesy cywilizacyjne, jak: postępująca globalizacja i informatyzacja. Równocześnie pogłębiające się zmiany demograficzne i klimatyczne, coraz wyraźniej odciskające swe piętno na gospodarce. Dokonuje się transformacja pracy i zatrudnienia. Pogłębia się dysproporcja pomiędzy światem kapitału (ma charakter globalny) i światem pracy (ma charakter lokalny). Równolegle do powyższych zjawisk społecznych i […]

„Spróbuj przekonać mnie, że wasza polityka odpowiedzialnego biznesu nie jest tylko klasycznym przykładem PR, aby opowiadać waszym klientom o tym, że robicie słuszne rzeczy”. Takie pytanie zadane przez Stephana Sackurema usłyszał Wolfgang Neumann, obecny prezydent oraz prezes The Rezidor Group „Czy nie jest tak, że aby zajmować się odpowiedzialnym biznesem trzeba mieć taki biznes i […]

Kadra menadżerska hotelu Amber zauważyła coraz większe zainteresowanie gości kwestiami związanymi z ekologią oraz zarządzaniem środowiskowym realizowanym w hotelu. Postanowiono, że w hotelu położony zostanie większy nacisk na działania związane ze zmniejszeniem negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Kadra menadżerska hotelu stanęła przed koniecznością przedstawienia swojego ekologicznego nastawienia gościom i pracownikom. Cele, które mają być osiągnięte […]