Marketingowe zielone praktyki

tree-200795_640

Hotel Hyatt Regency Warsaw w Warszawie
Hotel produkuje dla swoich gości miód „Łazienki Gold”. Pasieka z której pochodzi miód mieści się UWAGA! na dachu hotelu. Słodki pomysł zrodziła się gdy na warszawskiej Starówce był protest pszczelarzy, którzy buntowali się przeciwko używaniu środków chemicznych, które zagrażają pszczołom. W Europie takie inicjatywy proekologiczne są od dawna i polegają na zakładaniu tzw. ”miejskich pasiek”. Gatunek miodu oferowanego klientom zależy od roślin otaczających hotel, które akurat pylą, lipowy, akacjowy i wielokwiatowy w zależności od miesiąca zbioru. W hotelowej restauracji Venti-tre, miód z hotelowej pasieki pojawia się każdego ranka na śniadaniowym bufecie. Poza tym jest używany w kuchni i cukierni, bo jest zdrowszy od cukru (promuje się więc także zdrowe żywienie). Z miodem tym poleca się wiele potraw a na pożegnanie goście dostają w małym słoiczku miód z nazwą i logiem hotelu. Miód jest tylko i wyłącznie dla gości tego hotelu, więc nadaje mu szczególną wartość i oryginalność w oczach potencjalnego klienta.

Pensjonat Villa Park w Wisełce w okolicy Wolińskiego Parku Narodowego
Pensjonat nie przypomina popularnych kurortów, raczej kameralną rezydencję. Położenie pensjonatu na Wyspie Wolin już czyni go potencjalnie „ekopozytywnym”. Ale i wewnętrzne zasady zarządzania, wystrój oraz gastronomia sprawia że gość czuje się częścią natury. Cały pomysł zrodził się inspirowany rozwiązaniami ekologicznymi w krajach skandynawskich. W restauracji oferuje się zatem dania diety lekkiej , skandynawskiej bogatej w ryby, np. danie gravlaxa – czyli łosoś peklowany w soli z dodatkiem cukru i koperku, karp w sosie szafranowym, polędwica z dorsza czy terrine z sandacza. W menu są także produkty bliskie sercu Polaka, a więc grzyby leśne z pobliskiego lasu, jagody i inne dobra lasu, miód od lokalnego pszczelarza, owoce z pobliskiego sadu należącego do właścicieli pensjonatu. Plan na przyszłość to posiadanie jeszcze własnej piekarni i własnej kawiarni, aby gość miał świeże zrobione w jego obecności bułki, chleb, zmieloną kawę.

Uroczysko 7 Stawów w Goli Dzierżoniowskiej pod Wrocławiem
Hotel mieści się w 400 letnim dworze. Ideą było zachowanie jak największej ilości elementów starego dworu a najtrudniej było przeforsować surowe kamienne ściany w ukrytym podziemnym SPA. To one nadają specyficzny, surowy ale i naturalny klimat. Świadomy ekologicznie gość wie że oddycha naturą, powietrzem nie skażonym ulatniającymi się ze środków budowlanych, plastykowych i sztucznych rozwiązani stylizacji wnętrz które w przeciągu lat mają działanie powodujące wady w rozwoju płodu lub gorzej rakotwórcze. Wie, że spędza tutaj czas zdrowo i blisko naturalnych rozwiązań. Jako dodatkowy element budowania marki przyjęto zastosowanie akcenty werbeny – Witułka – rodzaj rośliny zielnej (Uważa się, że zioło to pomaga zmniejszyć nerwowość i leczy bezsenność. Powszechnie stosowana w czasie przeziębienia i grypy, ponieważ jak udowodniono zwalcza katar: rozpuszcza i usuwa nadmiar śluzu, leczy zapalenie błon śluzowych oraz łagodzi objawy alergii.)
To również, akcent, który w oczach klienta nadaje temu miejscu orginalność i zbliza do ekologicznej postawy. Werbenę wykorzystuje się więc zarówno w SPA jako składnik aromaterapii i innych zabiegów (około 30 do wyboru klienta), w SPA wykorzystuje się także inne rośliny rosnące w okolicy (kocanki – nieśmiertelniki, arcydzięgiel litwor – angelikę, lawendę). Werbenę stosuje się tutaj także jako element w gastronomii np. tatar łososiowy z werbeną, tarta malinowo-werbenowa czy sorbet werbenowo-limonkowy. Cała otoczka Dworu, pozostawienie naturalnego piskowca uzupenionego granitem, zastosowanie akcentu werbeny znacząco wyruznia ten obiekt z posród bardzo wielu dziś juz na rynku.

Hotel Bristol Traditinon & Luxury w Rzeszowie
Hotel posiada własny browar, można tam porozmawiać z piwowarem, obejrzeć miedziane kadzie aby później wypić świeżo uważone i niepasteryzowane piwo prosto z kadzi. Oryginalność w budowaniu marki hotelu to postawienie na wykorzystanie elementów kultury Bojków, Hucułów i Łemków. Zastosowanie akcentów Eko i Bio, np. Gość może wybrać czy będzie spał na poduszce z gorczycy czy łusek gryczanych. W gastronomii stosuje się przepisy na dania z użycie produktów regionalnych np. placek sodowy zwany „Proziakiem”. Wnętrze hotelu jest wypełnione naturalnym drewnem często w bardzo surowym stanie, a stylizacja bogata w akcenty regionalne (kwiaty, wizerunki, obrazy zwierząt np. kury) każdy z 71 pokoi ma inną stylizacje regionalną.