Coraz bardziej świadomy konsument zwraca uwagę na etyczne działania producentów, a co za tym idzie na troskę o środowisko naturalne. Firmy staja się więc coraz częściej moderatorem oraz kreatorem proekologicznych postaw swoich pracowników. Okazuje się że szeroko rozumiana edukacja ekologiczna staje się nieodzowna i jest korzystna dla nas wszystkich.
Świadome firmy działają w sposób odpowiedzialny społecznie i ekologicznie, dlatego coraz większe uznanie mają certyfikaty ekologiczne oraz zielony marketing.
Działania podejmowane w ramach zielonego marketingu to przede wszystkim przemyślenie całego cyklu życia produktów . Należy zacząć od zaprojektowania produktu w taki sposób , aby jego wytworzenie, użytkowanie a ostatecznie utylizacja odbywały się w sposób minimalizujący szkodliwy wpływ na środowisko. Dużą uwagę trzeba zwrócić również na sama produkcję by zużywała jak najmniej wody i energii. Warto również zatroszczyć się o to aby nasi dostawcy byli wiarygodni, przestrzegali praw człowieka oraz pozyskiwali towar w sposób odpowiedzialny. Ważne jest również to aby po zaprzestaniu użytkowania była możliwość recyklingu.
Wiele firm podkreśla swoje proekologiczne postawy w swoich materiałach wizerunkowych. Dobrym rozwiązaniem jest również ekologiczna linia gadżetów , druk materiałów promocyjnych na papierze ekologicznym, papierowe torby reklamowe, lub wysyłka firmowej korespondencji w kopertach wykonanych z surowców wtórnych. W sytuacji, w której firma korzysta z promocji poprzez sponsoring wydarzeń, dobrym pomysłem jest angażowanie się w akcje organizowane w charakterze zielonych wydarzeń. Coraz popularniejsze staje się również wykorzystanie niestandardowych naturalnych nośników. Oryginalnymi, niskobudżetowymi pomysłami, które zapadają w pamięć są logotypy firm odciśnięte na piasku, śniegu czy trawie. W Ameryce zostały wymyślone latające logotypy firm z mydła oraz helu. Fruwające promocyjne niespodzianki utrzymują się w powietrzu średnio 30-40 minut na wysokości 1,5 km i mogą przebyć nawet 50 km. A co najważniejsze są to wszystko produkty ekologiczne. Pomijając względy oczywiste, jakim jest ograniczenie negatywnego oddziaływania firm na środowisko naturalne, okazuje się iż edukacja ekologiczna pracowników, klientów, kontrahentów to świetny marketing. Marketing który umożliwia uzyskanie przewagi konkurencyjnej zwłaszcza na rynkach wymagających.
Aby te działania były podejmowane w sposób mądry, profesjonalny i kompleksowy firmy coraz chętniej nawiązują współpracę z instytucjami, fundacjami czy organizacjami które jako zewnętrzny, niezależny weryfikator potwierdzają słuszność podjętych kroków lub je nieco modyfikują.